Sunday, May 1

im not fashionista ;)

                                      assalamualaikum  =)

anda perasan tak pegi mane2 je mesti nampak pompuan pakai shawl kan ? sekarang memang trend pkai shawl . memang cantek tengok dyorang pkai . macam2 style dyorang gayakan .ala2 hana tajima laah , macam fatin liyana laaah . ala2 arab laah . canteek kan . selendang ni dah lame wujud tp kat negara2 arab je laa . kat malaysie, kite pkai tudung . err , bukan tudung saji ye . tapi skang ni selendang ni dah melimpah ruah ke malaysia dengan banyak nye . seperti limpahan coklat ke ladang gandum dan akhirnye jadi laaah KOKO KRUNCH *abaikan iklan itu*

fatin liyana . stylish girl  ;)



hana tajima . sume orang pakat duk tiru style dye .cantek kan ;)


.

sebelum kedatangan selendang2 ni ke malaysia,  saya dah pakai dah. tp time tu selendang hitam yang biase2 je . xde laa yg mcm skang ni . pelik2 den nengok eh . mase umur 9 tahun saya dah pkai shawl. haaaa , percaye tak ? hahaha . sebabnye time tu pegi wat umrah ngn family . kat sane saya tengok ramai budak2 arab pkai slendang . ye laaah , dah memang care dyorang pkai hijab mcm tu . tp time tu saya tecik lagi . mane laa nk tau kan . so , ayah saya pon belikan laa jubah hitam and selendang hitam time tuh . mule2 nk pkai selendang ni punye laa susah . im not sure how long i spent the time to wear that selendang . smpai lenguh kepala ni . lilit sane lilit sini tak jadik . tp last2 jadik jugak hhehe . terer tak saya . tak de orang ajar pon . xdenye nk tengok video tutorial kt youtube pon ahahah . tp bile balik balik mesia , saya pkai kejap je selendang pergi kelas fardu ain pastu sume budak2 pandang pelik teros tak pakai dah . ye laaah , time tu mane ade orang pakai shawl lg kt mesia nih =_='

sekarang ni walaupon ramai awek2 memakai selendang yg pelbagai gaya , saya tetap dengan tudung jodjet (camni ke eja jodjet) . kini dan selamanye . tp sem 1 dulu ade laa pkai gak, tp skang ni dah malas nk pkai . tak tau kenapa . maybe saya rase lgi selesa pkai tudung biase kot. 




syafika . pompuan biase yg x berstyle  =_='





p/s : suke tengok style heliza helmi . berstyle and at the same time , tutup aurat  ;)





1 comment:

hidayah said...

hey, nice catch la pic u tuh..hot sgt !! cam kat TS jep..hahhaha !!!..btw, u look great in shawl 2 laa..tak tipu ni.